Daisypath Happy Birthday tickers

8 Eylül 2009 Salı

Artık Büyüyoruz

Küçük birey Duru'nun kişiliği şekillenmeye başladı.İtiraz hakkını kullanmaya, "ben bireyim, bağımsız bir varlığım ve yapabilirim" davranışlarını sergilemeye başladı. Kitaplarda okurken bunlara inanmak biraz güç oluyordu; fakat Duru'nun sayesinde teorik bilgilerimiz uygulamaya dönüştü. Durudaki gelişmeler;
- Gözlem yaparak bir strateji belirliyor ve ona göre davranış kalıpları oluşturuyor çevresine karşı.
- Çevresinde bulunanları örnek alarak onların yaptıklarını yapmaya çalışıyor.
- "ağın ağın ağın" şeklinde kendi dilinde şarkı söylemeyi çok seviyor.
- Onun istediği bir şeyin yapılmasına izin verilmediğinde beden dilini de kullanarak anlayamadığımız seslerle bizimle laf yarışına girebiliyor. Özellikle ellerini açıp öne uzatıp hayret ve itiraz dolu bakışlarla bizimle konuşmaya çalışarak kendi isteğinin engellenmesine kızabiliyor.
- Çok uyumlu bir bebek, şiddetin ne olduğunu henüz bilmediği için çevresindeki insanlara da sevecen, pozitif bir yaklaşım sergiliyor.
- Kitap okuma alışkanlığını şimdiden kazandırmak için ona aldığımız(Duru'nun ilk kitabı) "BENİM DÜNYAM-Sözcükler" kitabını sürekli ona okumamızı istiyor ve bunu çok eğlenceli buluyor.
- Bizim izin vermeyeceğimiz bir şeyi yapmak istediğinde önce bize bakıyor, dişlerini göstererek sevimli bir tavır takınıyor, alnını getirip onu öpmemizi istiyor, bu kadar cilvenin ardından her neyi istiyorsa onu yapmaya çalışıyor;fakat biz bu şirinliklere kanmıyoruz.
- Duru'ya karşı hareketlerimizde özellikle kuralların uygulanmasında babayla işbirliği içinde olmaya çalışıyoruz. Mesela, babanın onaylamadığı bir davranışı ben onayladığımda çocuk ikileme düşüp, babaya ve bana karşı farklı tutum ve davranış kalıpları sergileyeceğinden ki bu da disiplin sorunu yaratır.
- Baby Einstein serisini çok seviyor Duru ve günde 1 saat birlikte oturup bu eğitici kuklaları seyredip, bir şeyler öğrenmeye çalışıyoruz.
- Klasik müziği ailece çok seviyoruz. Hamileliğimde Duru'ya sürekli dinletmemin meyvelerini o doğduktan sonra almıştım, hâlâ almaya devam ediyorum. Sakin, neşeli, algısı açık,pozitif, sevecen, sosyal, melek gibi bir bebek oldu. Bu alanda Raimond LAP'ın bebekler için oluşturduğu "lovely baby" serisini çok beğendim. Tüm annelere öneriyorum.
- Fiskos masasının örtüsünü çekip aşağı indirmek en sevdiği hobilerinden biri. Bunu yaparken özellikle kendinin göreviymiş gibi yapıyor. Ben düzenliyorum, o örtüyü masanın üstünde gördüğü anda gidip örtüyü aşağı indiriyor.
- Evin her tarafını 15 dakikada dağıtabiliyor. Artık düzenlemekten bıktım.
- Bütün gün onunla ilgilendiğimiz için (her şeyi birlikte yapmamızı istiyor, bir yemek yapma zamanı beni boş bırakıp kendi kendine oynuyor) yorgunluktan bitap düşmüş bir halde yatağa giriyoruz.
- O uyanıkken kesinlikle başka şeyle ilgilenmemize izin vermiyor; kitabımı okumak için elime aldığımda kendi kitabını getirip hadi okuyalım yapıyor, tv seyretmek istediğimizde televizyonu kapatıyor, öğleden sonraları elimizden tutup hadi parka gidelim diye bizikapıya yöneltiyor. Kapıdan çıkmak onun için bulunmaz bir mutluluk.
- Top oynamayı çok seviyoruz. En sevdiği oyunlardan biri, babayla saklambaç oynamak.
- "Anne"ye -anni-; "Dayı"ya -ayu-; "Teyze"ye -titi- ;"Hala"ya -haya- ;"gel"e -del- ; "su"ya -pu- ; "süt"e -pü- ;"attı"ya -atti- diyoruz.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...